Ασκήσεις αυτοβελτίωσης για αποδοχή του εαυτού μας

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ, MSc
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια|

Ζούμε σε μια εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από εξαντλητική προσωπική ανάλυση και συνεχείς συγκρίσεις. Ως εκ τούτου, είναι ίσως σημαντικότερο από ποτέ να αφιερώσετε χρόνο για να ενισχύσετε μια θετική σχέση με τον εαυτό σας. Γι’ αυτό το λόγο, οι ασκήσεις αυτοβελτίωσης που θα αναφέρουμε παρακάτω θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

23157120_125152681492423_4008359363005153645_o-1-765x400

Γιατί είναι σημαντικό να αγαπάτε τον εαυτό σας;

Το ύφος των εσωτερικών σας σκέψεων και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείτε με τον εαυτό σας είναι σημαντικοί. Πρώτον, υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο συνδέεστε με τον ευρύτερο κόσμο. Δεύτερον, καθορίζουν τη συναισθηματική σας ικανότητα να διαχειριστείτε δύσκολες καταστάσεις. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε μια ειρηνική, αισιόδοξη και δημιουργική νοοτροπία για τη ζωή σας. Αυτό σας επιτρέπει να ενδυναμώσετε τον εαυτό σας και να αισθάνεστε ικανοί.

Ασκήσεις αυτοβελτίωσης

  • Θετικές δηλώσεις

Οι θετικές δηλώσεις είναι ένας ισχυρός και αναγνωρισμένος τρόπος για να δημιουργήσετε μια καλή σχέση με τον εαυτό σας. Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τύποι δηλώσεων. Για να εξασκηθείτε στις θετικές δηλώσεις, υιοθετείτε αρχικά λεκτικές επιβεβαιώσεις, τις καταγράφετε ή τις εντάσσετε σε μια πρότασή σας ώστε να ενισχύσετε το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε. Στη συνέχεια, επαναλαμβάνετε το μήνυμα στον εαυτό σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να αφομοιώσετε το μήνυμα που μεταδίδετε. Παρακάτω είναι κάποιες από αυτές τις δηλώσεις:

- «Είμαι αρκετός/ή». Αυτή είναι μια ισχυρή επιβεβαίωση για να απαλλαγούμε από την ανασφάλεια για τον εαυτό σας. Επικοινωνείτε, ουσιαστικά, στον εαυτό σας ότι έχετε τα εργαλεία και τους τρόπους να ανταποκριθείτε στις προκλήσεις σας.

- «Εγώ μπορώ να τα καταφέρω». Αυτή είναι μια χρήσιμη επιβεβαίωση όταν αντιμετωπίζετε μια πρόκληση ή ένα εμπόδιο. Βοηθά να επικοινωνήσετε ότι είστε ικανός για το στόχο σας.

Επιπλέον, όταν η στάση του σώματός σας ακολουθεί και την αποφασιστικότητα που αποπνέουν οι παραπάνω εκφράσεις, η δυναμική των δηλώσεων αυτών ενισχύεται σημαντικά. Ακόμα, θα μπορούσατε να δοκιμάσετε να καταγράψετε μια δήλωση και να την τοποθετήσετε κάπου που μπορείτε να τη βλέπετε συχνά, όπως για παράδειγμα, μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σας. Έτσι, κάθε φορά που κάθεστε στο γραφείο σας, υπενθυμίζετε στον εαυτό σας κάποια θετική δήλωση.

  • Κρατήστε ημερολόγιο

Η σύνταξη ενός ημερολογίου είναι μία από τις πιο απλές, αλλά πιο αποτελεσματικές ασκήσεις αυτοβελτίωσης. Βοηθά με διάφορους τρόπους:

  1. Μπορείτε να παρακολουθείτε τα συναισθήματα και τις προκλήσεις σας.
  2. Σας επιτρέπει να εντοπίσετε καταστάσεις ή δυναμικές που σας προκαλούν αρνητικά συναισθήματα.
  3. Μπορείτε επίσης να ασχοληθείτε με τη θετικότητα που έχετε καθημερινά.

Λόγω της εντατικής καθημερινότητάς μας, όλοι συχνά ξεχνάμε να σημειώσουμε τα μικρά θετικά πράγματα που μας συμβαίνουν. Ως εκ τούτου, αφιερώνοντας χρόνο να σημειώσετε όλα τα καλά πράγματα που έχουν συμβεί σε μια ημέρα μπορεί να είναι αναζωογονητικό για εσάς. Θα μπορούσαν να είναι τόσο μικρά όσο ότι ακούσατε ένα τραγούδι, ότι ένας ξένος να σας χαμογέλασε σε ένα κατάστημα. Στο μέλλον, θα βοηθηθείτε από το ημερολόγιό σας ανατρέχοντας σε θετικές αναμνήσεις σε μια δύσκολη μέρα σας. Έχοντας αυτό υπόψη, αφιερώστε χρόνο για να διαβάσετε από την αρχή το ημερολόγιό σας. Τότε θα διαπιστώσετε πώς όλα τα θετικά ενισχύουν την αντίληψή σας για το πόση ευτυχία υπάρχει τελικά γύρω μας.

  • Φυσική άσκηση

Η σωματική άσκηση παρέχει πολλαπλά οφέλη στην ευημερία μας. Είναι ευεργετικό τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Δεν έχει σημασία αν παίρνετε απαλή γιόγκα, κολύμβηση ή μια πιο εντατική μορφή άσκησης. Οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο στην εξάσκηση της αυτοβελτίωσης.

Η σωματική άσκηση είναι ευεργετική με πολλούς τρόπους:

  1. Μπορεί να σας βοηθήσει να εκτιμήσετε τι είναι ικανό να επιτύχει το σώμα σας.
  2. Μπορείτε να ορίσετε μικρούς στόχους και προκλήσεις για τον εαυτό σας.
  3. Μπορείτε να νιώσετε θετικά για τα επιτεύγματά σας.
  4. Μπορεί επίσης να αναδείξει ευκαιρίες για να συμμετάσχετε σε κοινωνικά περιβάλλοντα με άλλους ανθρώπους.
  5. Απελευθερώνονται στο σώμα μας ορμόνες οι οποίες είναι αγχολυτικές.

 

  • Προσωπικός χρόνος

Ο προσωπικός χρόνος μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα: διαλογισμό, μπάνιο, διάβασμα ενός βιβλίου, πίνοντας ένα φλιτζάνι τσάι ή απλά παραμένοντας αδρανείς.  Αφιερώστε λίγο χρόνο για να προβληματιστείτε, να εξετάσετε την ημέρα σας και να ακούσετε τα συναισθήματά σας. Το να κατανοήστε πώς αισθάνεστε εκείνη την στιγμή αποτελεί μια ισχυρή διαδικασία αυτοβελτίωσης. Στη συνέχεια, δώστε στον εαυτό σας το χρόνο και την προσοχή που χρειάζεστε για να διασφαλίσετε ότι ανταποκρίνεστε στις δικές σας ανάγκες.

Συχνά, η φύση είναι το ιδανικό περιβάλλον για προσωπικό χρόνο. Για παράδειγμα, κάθεστε σε έναν ήσυχο υπαίθριο χώρο και ακούστε τους ήχους της φύσης γύρω σας. Προσπαθήστε να βρεθείτε κάπου ήσυχα, χωρίς πολύ ζέστη ή πολύ κρύο. Στη συνέχεια, κλείστε τα μάτια σας και αναρωτηθείτε πώς αισθάνεστε εκείνη τη στιγμή.

 

Facebook Twitter Google+ LinkedIn