Βασικοί κανόνες εξάλειψης του άγχους

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ
Ψυχολόγος-Εκπαιδευτικός|

Το άγχος είναι φυσιολογικό μέρος της ζωής. Θα τολμούσαμε έναν παραλληλισμό με την χρήση του αλατιού στο φαγητό μας. Σε φυσιολογικές ποσότητες όπως το αλάτι δίνει γεύση στο φαγητό έτσι και το άγχος νοστιμεύει την καθημερινότητα μας κινητοποιώντας μας και κάνοντας μας πιο παραγωγικούς.Η πολύ μικρή ή η υπερβολική δόση καταστρέφει αυτή την ισορροπία και όπως το φαγητό είναι άνοστο ή υπερβολικά αλμυρό κι ακατάλληλο για βρώση έτσι αντίστοιχα και η καθημερινότητα μας δυσχαιρένεται από την απουσία ή την υπερβολική δόση άγχους κάνοντας μας αρκετές φορές δυσλειτουργικούς. Το άγχος εμφανίζεται υπό διαφορετική μορφή συμπτωμάτων από άτομο σε άτομο. Παρακάτω αναφέρουμε τα σημαντικότερα.

9140214643_e3972e3ff9_b

Το άγχος συχνά συνοδεύεται από σωματικά συμπτώματα, όπως:

• Κοιλιακό άλγος
• Ζαλάδα
• Ξηροστομία ή δυσκολία κατάποσης
• Κεφαλαλγίες
• Μυϊκή τάση
• Ταχύπνοια
• Γρήγορος ή ακανόνιστος καρδιακός ρυθμός
• Εφίδρωση
• Σπασμοί ή τρέμουλο

Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν και άλλα συμπτώματα με το άγχος:
• Μειωμένη συγκέντρωση
• Κόπωση
• Ευερεθιστότητα, περιλαμβάνοντας την έκρηξη θυμού
• Σεξουαλικά προβλήματα
• Δυσκολία στον ύπνο, περιλαμβάνοντας εφιάλτες

Όμως εμείς τι κάνουμε για να μετριάσουμε το άγχος μας και να γίνουμε πιο λειτουργικοί ; Η απάντηση δίνεται παρακάτω στα εξής σημαντικά σημεία:

1. Ξυπνήστε εγκαίρως κάθε πρωί για να αρχίσετε την μέρα σας χωρίς βιασύνες
2. Πηγαίνετε κάθε βράδυ για ύπνο περίπου την ίδια ώρα
3. Μην αποδέχεστε επιπλεόν καθήκοντα ή δραστηριότητες που θα σας αποσπάσουν από τον χρόνο που χρειάζεστε για να οργανώσετε τις υποθέσεις σας
4. Ρυθμίστε τον χρόνο σας και μοιράστε τα καθήκοντα σας σε λογικά χρονικά διαστήματα
5. Κάντε κάτι που απολαμβάνετε κάθε μέρα
6. Να ασκείστε όσο πιο πολύ μπορείτε,αν γίνεται και καθημερινά
7. Γελάτε
8. Πάρτε σοβαρά την δουλειά σας αλλά όχι τον εαυτό σας
9. Αναπτύξτε μια συγχωρητική στάση
10. Σταματήστε να αναζητείτε την ευτυχία,αφήστε να σας βρει εκείνη
11. Αγαπήστε τον εαυτό σας
12. Αναζητήστε την γαλήνη στον συμβιβασμό
13. Απολαύστε την επιτυχία και τα ταλέντα των άλλων

Βιβλιογραφία
James Gardner M.D & Arthrur H.Bell Ph.D, Φοβίες και πως να τις ξεπεράσετε, Εκδόσεις Φυτράκη

Facebook Twitter Google+ LinkedIn